Massages

Verschillende massages:

Klassieke spiermassage

Deze massage wordt ook wel de Zweedse Massage genoemd, kan zowel stevig als ontspannend gegeven worden. De massage is gericht op het ontspannen en activeren van spieren.
Het is een massage waarbij veel combinaties mogelijk zijn:
Zoals schouders/nek/rug/achterkant benen; of het hele lichaam.
Tijdens de massage worden de spieren eerst opgewarmd door effleurages, dit zijn  lange rustige strijkingen, vervolgens wordt het weefsel extra gekneed door middel van petrissages en fricties, vervolgens afgesloten met vibraties (schudden) en tapotages (kloppen).

De klassieke massage ontspant de spieren,  bevordert de bloedsomloop, verwijdert afvalstoffen (ziekteverwekkers), stimuleert de lymfestroom.
Het helpt tegen slapeloosheid en bevordert de lichaamsenergie, de prestatie en welzijn van de gehele mens.

Bamboe gecombineerd met klassieke massage

De combinatie van de bamboestok,  het houten ei en aanraking met warme massagehanden zorgen voor een stevigere effect waarbij de spanningen en spierknopen verminderen.
Bij deze massage wordt alleen de gehele achterkant van het lichaam behandeld.
Tijdens de bamboe massage worden verschillende technieken afgewisseld, met een bamboestok extra druk uitgeoefend en met het houten ei de acupressuur punten behandeld.

De massage kalmeert de spieren, bevordert de bloedsomloop, verwijdert afvalstoffen (ziekteverwekkers), werkt bloeddrukverlagend, versnelt het genezingsproces van weefsel, bevordert lichaamsenergie, de prestatie en welzijn van de gehele mens.

Bamboe Massage CiSun

Jade Stone gecombineerd met klassieke massage

De combinatie met de warme Jade stenen en warme olie geven een gevoel van diepe ontspanning en rust. De massage heffen spierspanningen en blokkades op.
Bij deze massage wordt alleen de gehele achterkant van het lichaam behandeld.
Jade is een groene edelsteen, staat symbool voor liefde en harmonie. Het beschermt en zorgt voor reiniging van het lichaam.
Tijdens de massage worden er warme stenen op uw rug gelegd en met warme stenen gemasseerd.

Jade stimuleert o.a. de nierfunctie, verbetert de afvoer van afvalstoffen (ziekteverwekkers), werkt ontstekingsremmend, verlicht hoofdpijn, verzacht reumatische pijnen,  bevordert de spijsvertering, zorgt voor een goede nachtrust, zorgt voor betere doorbloeding, bevordert de warmtehuishouding in het lichaam en geeft levensenergie.

Indian Head massage

Een Indian Head massage is een Ayurvedische hoofdmassage. Er wordt gewerkt met warme biologische geneeskrachtige oliën.
Met lichte druk van handen en vingers worden de rug, schouders, nek, hoofd en gezicht gemasseerd. Het hoofd wordt overgoten met warme Bringrja olie, wat een rustgevende werking heeft op het zenuwstelsel.
Tijdens de massage worden verschillende technieken afgewisseld zoals lichte strijkingen en tapotages. Uw gezicht wordt behandeld met een Ayurvedische nachtcrème.

Deze massage werkt door in het hele lichaam en heeft een vitaliserende en zeer ontspannende werking.
De massage kalmeert de spieren, verwijdert afvalstoffen (ziekteverwekkers), bevordert de lichaamsenergie.
Erg prettig bij hoofdpijn- en stress gerelateerde klachten.

Ayurvedische massage

De visie binnen de Ayurvedische geneeswijze is om de bewustzijn van de mens te vergroten. “Ayur” betekent leven en “veda” betekent inzicht.
Een Ayurvedische massage is een totale lichaamsmassage waarbij zowel zachte als stevige technieken afgewisseld worden. Er wordt gewerkt met veel warme biologische geneeskrachtige oliën, waardoor de massage ook op een dieper niveau haar uitwerking heeft. Zowel bij het begin als bij het einde van de massage wordt het lichaam overgoten met de warme olie en wordt het gezicht behandeld met een Ayurvedische nachtcrème.

De Ayurvedische massage helpt om de afvalstoffen (ziekteverwekkers) te verwijderen, de spieren te ontspannen, het bindweefsel soepel te maken, de bloedvaten en lymfe beter te laten doorstromen, stress te verminderen, lichaamsenergie te bevorderen. Daarnaast heeft de Ayurvedische een positieve werking op de energiebanen.
De massage is geen therapie, geen geneeswijze op zich, maar een van de manieren die bij kunnen dragen aan een beter evenwicht/balans.
Het is een bijzondere massage die niet in woorden is uit te drukken.

Ontspanningsmassage

De ontspanningsmassage is een totale lichaamsmassage, gericht op de geestelijke en de lichamelijke ontspanning.
De massagegrepen zijn over het algemeen heel rustig en langzaam, waarbij schuddingen en pulsen worden toegepast.

De massage heeft een positieve werking op de spieren, de bloedsomloop, het zenuwstelsel, verwijdert afvalstoffen (ziekteverwekkers), verlicht lichamelijke klachten, vermindert stress, geeft energie. En heeft een positieve werking op de energiebanen en chakra’s.

Holistisch Energetische Massage (H.E.M.) Holistisch Energetische Massage (H.E.M.)

Guasha gecombineerd met klassieke massage

Guasha betekent “de ziekte uit het lichaam schrapen” en de “Chi” (energie) in het lichaam te bevorderen. Het is een diepe massage gebaseerd op oude Chinese technieken.
Tijdens deze combinatie massage worden de spieren eerst opgewarmd door effleurages, dit zijn langzame strijkingen en met de Guasha steen, Guasha olie worden alleen de rug/schouders/nek geschraapt.

Door het schrapen worden de afvalstoffen (ziekteverwekkers) beter afgevoerd en de ziekte bestreden. Guasha werkt tijdens de behandeling in op de huid, bindweefsel, lymfestelsel, spieren en bloedvaten, waardoor de weerstand van al deze delen en organen wordt gestimuleerd. Het bevordert ook het lichaamsenergie.
Het is mogelijk dat op plaatsen waar afvalstoffen of blokkades zijn, de huid rood wordt (Sha). De rode plekken lijken op bloeduitstortingen en zullen vanzelf weer verdwijnen na 3 tot 7 dagen.
Dit is mooie behandeling om het lichaam te verzorgen en klachten te voorkomen.

Voetreflex Massage gecombineerd met de IndianHead

De voet is het spiegelbeeld van de mens. De toestand van de voet geeft aanwijzingen over de toestand van het lichaam.
Tijdens de voetreflex massage worden de reflexpunten op de voeten behandeld. De reflexpunten corresponderen met elk van de organen, klieren en structuren in het lichaam.  Door het behandelen van reflexpunten worden blokkades afgebroken en wordt het hele lichaamsysteem weer in balans gebracht.

Voetreflex massage werkt o.a. stressverlagend, verlicht hoofdpijn, rugklachten, reuma, darm/spijsverteringsklachten, menstruatieklachten, vermoeidheid, chronische klachten, verwijdert afvalstoffen (ziektever-wekkers).
Door regelmatig een voetreflexbehandeling te ondergaan wordt het lichaam als het ware gestimuleerd in haar zelfgenezend vermogen.
De voetreflex massage combineert met een IndianHead massage is een bijzondere weldaad.